dimecres, 22 de gener de 2014

SUSANA HERNÁNDEZ A "EL CALAIX DELS ESCRIPTORS"

Des de la Biblioteca Ilturo, i des de la més sincera humilitat, volem aprofundir en el fet creatiu d’escriure. Volem saber què mou als nostres escriptors contemporanis a asseure’s davant l’ordinador i escriure. Volem entendre per què trien la soledat que comporta el fet creatiu per omplir les hores del seu dia. Volem conèixer si per ells escriure és quelcom imprescindible, si no poden deslligar la literatura de la seva vida...

Així doncs, continuem en aquest camí plens d’il·lusió i curiositat, amb moltes ganes d’aprendre i de comprendre, però sobretot de compartir amb tots aquells escriptor i escriptores que tinguin la generositat d’obrir-nos el seu espai, el seu racó, el seu calaix i ens deixin compartir la seva soledat...

http://susanahernandez.wordpress.com/about/
 
Avui ens apropem a la Susana Hernández i per conèixer-la millor, li hem demanat que ens obri el calaix del seu escriptori...

Vols saber què hi hem trobat?


Quan vas incorporar l’escriptura a la teva vida?
S.H. Sempre he escrit, des que era petita. Amb vuit o nou anys escrivia poemes i contes.

Per què escrius? Ho fas cada dia?
S.H. Escric perquè és el que més m’agrada. M’encanta i m’ho passo molt bé. Sí, escric cada dia.

Tens alguna mania o costum a l’hora d’escriure?
S.H. Cap en particular. Bec moltes tasses de té.

Quina és la principal dificultat que et trobes quan escrius?
S.H. Seleccionar les idees correctes. Tinc moltes possibilitats per a una mateixa història i de vegades em costa decidir-me per una.  A totes els hi trobo entrebancs.

Creus que la teva escriptura gira al voltant d’uns temes? Quins?
S.H. Aquestes coses són més fàcils de veure des de fora. Hi ha temes que són recurrents, això sí. La culpa, la por. Escric molt sobre relacions. M’interessen molt.

Treballes l’estructura narrativa abans d’escriure?
S.H. L’estructura eé molt important, és la carcassa de la història i s’ha de treballar amb cura. Depèn, algunes vegades ja la tinc clara abans de començar i d’altres sorgeix durant l’escriptura.

Et deixes portar per la història o ja saps com acabarà quan et poses a escriure?
S.H. Tinc algunes referències de per on aniran els trets, però improviso molt. No em serveix de res tenir-ho tot pensat, perquè quan em posi a escriure començaré a canviar coses.

Tres autors o tres llibres imprescindibles en la teva biografia.
S.H. Ana Karenina. Estranys en un tren. La insuportable levitat de l’ésser.

Estàs treballant en algun projecte literari?
S.H. Sí, estic amb dues novel·les. D’una banda la tercera de sèrie policíaca protagonitzada per la sotsinspectora Santa, i de l'altra, en la que ara estic més centrada, un thriller.

Un consell per aquells que vulguin escriure.
S.H. Que escriguin molt i que llegeixin molt. I, sobretot, que tinguin molta paciència i humilitat.

Què hi podem trobar al calaix del teu escriptori?
S.H. De tot una mica, llibretes, apunts, una agenda, targes, bolis, etc.

http://susanahernandez.wordpress.com/about/
 
 
Moltes gràcies, Susana!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada